Działanie na rynku, na którym od lat jest już masa podobnych małych przedsiębiorstw, może okazać się bardzo trudne. Jeśli naszym celem jest stworzenie czegoś większego, co nie tylko pozwoli Ci zarobić na życie, ale w przyszłości stanie się też w miarę rozpoznawalną marką, to czeka Cię bardzo długa droga.

Nie oznacza to jednak, że Ci się nie uda, musisz tylko wprowadzić w życie kilka ważnych zasad i mocno się ich trzymać.

Stwórz proste, ale przyjemne logo

Logo zapadające w pamięć to pierwszy krok do stworzenia czegoś rozpoznawalnego. Żeby miało ono sens, powinno być w miarę proste. Dziś najlepiej sprawdzają się niewielkie ikony w stylu minimalistycznym, bo łatwo je zapamiętać i powiązać z konkretną działalnością.

Przypomnij sobie najpopularniejsze loga na świecie i od razu zauważysz, że większość z nich gra na skojarzeniach swoich odbiorców albo nawiązują do swojej nazwy. Lepiej jednak zrezygnuj z robienia ze swojej nazwy logo, bo jeśli jest ona długa albo obcobrzmiąca, to może być przekręcana przez twoich klientów i nie zapaść im w pamięć.

Staraj się dotrzeć do klienta

Twoim podstawowym zadaniem jako przedsiębiorcy jest docieranie do klienta. Nic poza Tobą Ci tego nie zapewni. Nie zakładaj, że klient znajdzie Cię sam przez internet albo w końcu podejdzie do twojego lokalu, bo prawie na pewno twoja konkurencja podejmuje znacznie bardziej rozbudowane działania, żeby dotrzeć do klienta.

Rozmawiaj z osobami zainteresowanymi twoimi usługami, odpowiadaj na pytania i regularnie publikuj na social mediach swojej marki. Klient ma poczuć do Ciebie sympatię i zaufanie, a nie zrobi tego, jeśli codziennie w drodze do pracy widzie tylko twój szyld zawieszony nad lokalem.

Inwestuj w charakterystyczne reklamy

Reklama jest dźwignią handlu i na początku wcale nie musi być wielka i głośna. Zamiast tego postaw na jej darmowe formy dostępne dla każdego, na przykład na publikowanie na Instagramie, Facebooku czy prowadzenie firmowego bloga. Takie działania zwiększają twoją szansę na to, że klient Cię znajdzie i skorzysta z twoich usług.

Postaraj się, żeby twoje reklamy wyglądały naturalnie i przyjemnie. Twój klient, patrząc na nie ma sobie wyobrażać, że tak wygląda jego przyszłość. Wykończone wnętrza po remoncie, biżuteria albo gotowy plan marketingowy mają rozbudzać jego wyobraźnię i przekonać, że potrzebuje właśnie Ciebie.